Cijfers

201416514148291
2013184173334136
2012175165371127

* Deze aantallen omvatten niet de meldingen die na beschouwing geen nevenactiviteit bleken te zijn, intrekkingen, gemelde nevenactiviteiten die in 2015 worden beoordeeld en beoordeelde aanvragen tot publiek-private samenwerking.

De tabel laat zien dat in 2014 sprake is van een lichte daling van het aantal meldingen (165) ten opzichte van voorgaande jaren (184 in 2013 en 175 in 2012). We beoordelen een nevenactiviteit binnen acht weken na aanmelding, als de aanvraag volledig door de omroep is aangeleverd. Voor vervolgmeldingen, die we marginaal toetsen, is de beoordelingsperiode korter. In totaal stond het Commissariaat in 2014 139 nevenactiviteiten toe, zoals het uitbrengen van cd’s en dvd’s, het in licentie geven van programma’s en (beeld)merken en het uitgeven van bladen.

Nevenactiviteiten collegebesluiten

Landelijk

Attention: The internal data of table “14” is corrupted!

Regionaal

DatumRegionale omroepNevenactiviteitenBesluit
11 februariRTV Noord-HollandRTV Noord-Holland mag ondersteunende diensten verzorgen voor Amstel Televisie Vijf B.V. (hierna ATV), en uitzendfaciliteiten en ict-middelen beschikbaar stellen aan ATV.Toegestaan
2 septemberTV GelderlandOmroep Gelderland mag een medewerker van Omroep Gelderland verhuren aan Blue Circle.Toegestaan