Cijfers

Sanctiebeschikkingen Vaste Boekenprijs

DatumBetrokkeneOnderwerpBoeteBesluit
15 juliV&DV&D krijgt een bestuurlijke boete opgelegd van € 4.000,- omdat ze in totaal 257 exemplaren van 28 verschillende titels voor een prijs beneden de vaste prijs verkocht hebben. Verder heeft V&D 28 exemplaren verkocht voor een prijs boven de vaste prijs.€ 4000,-Bekijk besluit
18 maartTegelboekenTegelboeken krijgt een bestuurlijke boete van € 2.500,- omdat Tegelboeken als derde verkoper boeken verkocht via de website www.bol.com, voor een prijs beneden dan wel boven de vaste prijs.€ 2500,-Bekijk besluit
18 maartChristine le DucChristine le Duc krijgt een bestuurlijke boete van €15.000,- omdat Christine le Duc bij de verkoop van boekcassette 'De Vijftig Tinten Trilogie' ('Vijftig tinten grijs', 'Vijftig tinten donkerder' en 'Vijftig tinten vrij') een ongeoorloofde korting heeft verleend door de eindafnemers van de boekcassette een geldelijk voordeel te geven in combinatie met een ander product.€ 15.000,-Bekijk besluit
4 maartHappy BooksHappy Books krijgt een bestuurlijke boete van € 20.100,- wegens het verkopen van boeken voor een prijs die afwijkt van de vaste prijs. Happy Books heeft bezwaar gemaakt tegen dit besluit.€ 20.100,-Bekijk besluit
18 februariMoutonMouton krijgt een bestuurlijke boete van € 5.000,- omdat Mouton bij de verkoop van de boeken 'Vijftig tinten grijs', 'Vijftig tinten donkerder' en 'Vijftig tinten vrij' een ongeoorloofde korting heeft verleend door aan de eindafnemers van de boeken en de trilogie een geldelijk voordeel te verstrekken in combinatie met andere producten.€ 5000,-Bekijk besluit

Handhavingsverzoeken vaste boekenprijs

DatumBetrokkeneOnderwerpBesluit
1 MaartRaindropchess B.V.Het Commissariaat wijst het verzoek van Raindropchess af om handhavend op te treden tegen Schaak en Go Winkel Het Paard v.o.f..Afgewezen

Beslissingen op bezwaar vaste boekenprijs

DatumBetrokkeneOnderwerpOordeel
2 DecemberHappy BooksHet Commissariaat verklaart het bezwaar van Happy Books tegen het besluit van het Commissariaat van 4 maart 2014 ongegrond. Het bezwaar wordt ongegrond verklaard